Het Promotie Platform Leudal werkt samen met het werkveld in z.g. clusters (werkgroepen) aan projecten.
Middels bijdragen van het Platform (enerzijds via de deelnemersbijdragen, anderzijds via een financiële bijdrage van gemeente Leudal en anderen wordt een project gefinancierd.
In een werkgroep werken de ondernemers, betrokken organisaties en hun vrijwilligers onder begeleiding van onze projectcoördinator jaarlijks aan meerdere projecten.
Het Platform is aanjager, verbinder en initiator van nieuwe content en producten.
Heeft u ideeën en suggesties voor projecten om samen met het Promotie Platform Leudal uit te voeren, neem dan contact op met onze projectcoördinator.
Recente voorbeelden:
- jaarlijkse uitgave van het toeristisch magazine ‘Liefde voor Leudal’
- opzetten, beheren en onderhouden van een lokale promotiewebsite ‘liefdevoorleudal.nl’
- beheren en onderhouden van de facebookpagina ‘liefde voor leudal’.
- uitgifte van boekje ’20 dorpsommetjes in Leudal en Peel en Maas’
- activiteiten gericht op versterking van de beleving rond Kastelen in Leudal, zoals het creëren van een character als ambassadeur voor de kastelen zijnde Laquais Frans, de jaarlijkse organisiatie van een Kastelen Hepkestocht, het ontwikkelen van bijzondere kastelen fietsroutes en het 365 dagen beleefbaar maken van kastelen middels virtuele rondleidingen. Meer info: klik hier.
- productie van meerdere belevingstochten per fiets, zoals de 16-dorpenroute, Boerenroutes door Leudal, de Rijke Historie van Leudal en het Rijke Roomse Leven in Leudal
- samen met werkgroep ‘versterken beleving Buggenumse Veld’, is een plan van aanpak opgesteld t.b.v. de realisatie van z.g. Belevingsplekken in het Buggenumse Veld. Onderdeel hiervan is een uniform Landmark voor deze locaties en een unieke inrichting.
